Асен Ягодин: Над 70% от банковите операции вече са дигитални и това е новата реалност в сектора

FacebookTwitterLinkedInEmail

Новата реалност в банковия сектор е свързана с неговата дигитализация и това са процеси, които ще продължат да се развиват все по-сериозно, отбеляза изпълнителният директор на Пощенска банка Асен Ягодин по време на участието си в подкаста “Парите говорят“. Той подчерта, че пропорцията на банковите услуги вече трайно и осезаемо е променена и вече над 70% от операциите се извършват онлайн. Според Ягодин очакванията на потребителите са свързани с неприсъствено обслужване, като е “задължително този процес да върви с постоянно подобряваща се сигурност на комуникацията в онлайн среда, а нивото на обслужване да става все по-добро“.
 
Асен Ягодин коментира още, че бъдещето на банките е да се кооперират с финтех компаниите, за да може технологиите да достигат максимално бързо до клиентите и те да получават най-добрите услуги. Той подчерта, че бурното развитие на финтех компаниите е “предизвикателството, което е помогнало на банките да отворят нова страница“ и прогнозира, че хората ще продължат да предпочитат банките като място за съхранение на своите финансови ресурси, тъй като разпознават системата като надеждна и стабилна, за което допринася и фактът, че върху нея се упражнява финансов надзор, което е важно за клиентите.
 
В анализ на изминалата година Асен Ягодин отбеляза ключовите събития, които маркираха икономиката и в частност банковия сектор. Той посочи, че преди пандемията системата е била с много добри показатели – “почти 20% капиталова адекватност на собствения капитал от първи ред и повече от 260% коефициент на ликвидно покритие по данни на регулатора, което е многократно над изискванията“. Той коментира, че предприетите антикризисни мерки и в частност Мораториумът върху плащанията са успели да осигурят необходимия буфер и благодарение на това няма кредитна стагнация, а дори има неочаквана активност и увеличение с 2% на фирмените кредити и над 7% ръст на кредитите за физическите лица. “За Пощенска банка нивата на ръст на кредитния портфейл са малко над нивата на целия пазар – над 6% в корпоративния сектор и над 10% при домакинствата“, съобщи Ягодин. Той подчерта, че дори и да няма ново удължаване на мораториума, системата е в готовност допълнително да отговори на нуждите на своите клиенти за преструктуриране на техните задължения.
 
Целият епизод на подкаста можете да откриете тук.

 

Asen-Yagodin-CVS_009_1