Асен Ягодин в “Шумът на парите”-2020: Налице е видим ръст в търсенето на дигитални банкови услуги и мобилно банкиране

FacebookTwitterLinkedInEmail

“След изминалите няколко месеца потребителите гледат позитивно и с оптимизъм, искат да продължат живота си, а това връща интереса към ползването на банкови продукти и търсенето на кредити. Последните данни, с които разполагаме в Пощенска банка показват, че имаме почти изравнено търсене на кредити, спрямо нивата от преди пандемията”, това посочи Асен Ягодин, член на УС и изпълнителен директор на Пощенска банка. Той беше лектор в 11-ото издание на престижния финансов форум “Шумът на парите”-2020 и съвместно с други банкови и финансови експерти се включиха в панелна дискусия, посветена на ролята на банките за възстановяването след кризата.
 
В хода на разговора Асен Ягодин отбеляза, че налице е видимо увеличение на дигиталната комуникация при кандидатстване и усвояване на кредит. Той допълни, че по отношение на вида жилище се забелязва засилване на интереса в търсенето на имоти, които са извън населените места, както и на къщи.
 
По време на дискусията Асен Ягодин открои факта, че банките, работейки с парите на доверилите им се клиенти, имат отговорността процесът по привличане на средства и тяхното отдаване, да продължи по един непрекъсваем начин. “Самите банки имаме интерес да излъчваме спокойствие, което да се предава на нашите клиенти, за да можем по-лесно да преминем през изпитанията и виждаме, че последните събития го доказват, защото се възстановява цялостният нормален процес на работа”, каза още той.
 
Асен Ягодин беше категоричен, че друг позитив от кризата е видимият ръст в търсенето на дигитални банкови услуги и мобилно банкиране и допълни, че изминалите месеци са пренастроили комуникацията между клиентите и банките по един положителен начин. Той отбеляза, че COVID-19 е действал като катализатор на определени процеси и ще продължи да се изявява като такъв. По думите му, най-ясно това се е забелязало именно в областта на дигитализацията със светкавичното пренастройване на определени процеси в рамките на седмици.
 
По време на дискусията събеседниците обсъдиха също така и консолидацията сред банките през последните години. Според Асен Ягодин, в процесите на консолидация има много и различни фактори, които не трябва да бъдат пренебрегвани. “Изискванията на регулаторите са много по-сериозни и ще продължат да се развиват в тази посока. Само по-мащабните банки могат да си позволят ефективно да заделят необходимия персонал, който да работи в посока изпълнение на новите регулации”, коментира още той.
 
Асен Ягодин посочи, че големите банки много по-лесно ще могатат да заделят и пренасочат човешки и паричен ресурс, за да продължат по пътя на дигитализацията, така че да се доближат плътно до това нивото на клиентско изживяване и ефективно банкиране, което желаят да постигнат. “Това е по силите единствено на големи институции със сериозна капиталова подкрепа, така че този процес ще продължи”, заяви той и акцентира пред другите участници, че от тези процеси най-печеливш ще бъде клиентът, защото ще получи оптимизирано качество на услугите.
 
Навлизащите на пазара нови технологии като финтех компаниите и необанките също бяха сред обсъжданите теми на тазгодишното издание на “Шумът на парите”. Асен Ягодин отбеляза, банките се ползват с високо доверие сред потребителите, за разлика от финтех компаниите, а хората, когато мислят, говорят и се грижат за парите си, са доста консервативни. Той сподели, че големите банки не следва да бъдат сериозно застрашени от финтех вълната, но тя може да катализира политиките и мисленето им в посока дигитализация. В допълнение той каза, че това не следва да бъде самоцел, а да е изцяло подчинено на отличното клиентско изживяване през всички дигитални канали.
 
Сред дискутираните теми на финансовия форум бяха предприетите мерки и решения, насочени към засегнатите кредитополучатели в ситуацията на извънредно положение. В отговор на въпрос Асен Ягодин беше категоричен, че банките ще продължат да подкрепят своите клиенти, независимо дали има следващи вълни на пандемията. Той използва сравнение и посочи, че  банките и техните клиенти са в една и съща лодка и заедно следва да се грижат за парите на депозантите.
 
В заключение Асен Ягодин заяви, че каквото и да се наложи, ще се случи с подкрепата на БНБ и на българското правителство, но най-вече с рационалното мислене на банкерите. “Банките сме подготвени и при наличието на нова вълна ще направим необходимото, за да се защитим клиентите си”, завърши той.

 

Sound of money 2

 

Sound of money