Това посочи изпълнителният директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка по време на участието си в специализираната годишна финансова конференция “Шумът на парите“, организирана от финансовия портал profit.bg
“Преходът към зелено банкиране, което се реализира благодарение на мащабната модернизация в банковия сектор, има основна цел: удовлетворението на нашите клиенти. Ускорената дигитализация, на която станахме свидетели в последните години, изисква сериозни инвестиции в технологична инфраструктура. Подобни инвестиции могат да реализират единствено най-големите участници на пазара, ето защо Пощенска банка е сред лидерите в трансформацията по пътя към зелена икономика. С използването на дигитални технологии ние постоянно разширяваме богатото портфолио от иновативни продукти и услуги, за да намалим въздействието, което оказваме върху околната среда. Оценяваме, че за нашите клиенти е все по-важно да се представяме все по-добре в посока на зеленото банкиране“, това посочи изпълнителният директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка Асен Ягодин по време на участието си в специализираната финансова конференция “Шумът на парите“.
Форумът, който за 13-а поредна година обединява представителите на най-големите банкови институции в страната, дава трибуна за дискусия по ключови, общественозначими теми на водещи български и чуждестранни финансови експерти и икономисти. Участниците във финансовата конференция се обединиха около мнението, че зеленото банкиране е основен фактор за конкурентоспособността на икономиката и ще остане такъв в следващите десетилетия.
„Ние не противопоставяме традиционното и дигиталното банкиране. Определени продукти от инвестиционното и корпоративното банкиране, както и някои елементи от жилищното кредитиране не са подходящи за дигитализиране на този етап. Ето защо с фокус върху удовлетворението на нашите клиенти в Пощенска банка предлагаме хибридни продукти и услуги, които комбинират високотехнологичните решения с традиционните канали за банкиране. Такива са нашите уникални дигитални зони за експресно банкиране, с които потребителите самостоятелно осъществяват почти всички операции, които се предлагат и в банков клон. Друг пример е иновативната услуга Онлайн център за жилищно кредитиране, която осигурява на клиентите в реално и удобно за тях време професионална видео консултация за ипотечен кредит с нашите експерти. Първият банков чатбот у нас, който Пощенска банка създаде, се трансформира в EVA – дигитален асистент: услугата е в помощ на клиентите24/7, като им отговаря още по-бързо и по-точно и се самообучава, защото е базирана на технологията на изкуствен интелект“, допълни Асен Ягодин.
Сред дискутираните теми в присъствието на заместник министър-председателя по еврофондовете и министър на финансите Асен Василев бяха също така лихвената политика на Европейската централна банка, консолидацията в банковия сектор и готовността на банките и регулаторите за присъединяване към еврозоната. “Присъединяването ни към еврозоната е един дълго чакан процес, който влияе положително на икономиката ни. Toвa e вaжнa пpeдпocтaвкa зa пoвишaвaнe нa дoxoдитe и за създаване на по-благоприятна бизнес среда“ коментира Асен Ягодин, като допълни, че българските банки от години спазват същите правила и регулации както всички останали финансови институции в ЕС, така че за тях от бизнес гледна точка няма да има нищо ново. От 1 октомври 2020 година България е и част от банковия съюз, като водещите български банки като Пощенска, минаха под директен надзор на ЕЦБ – за тях нищо няма да се промени след влизането на страната в еврозоната. Ние имаме готовност за пренастройване на системите си за преминаване към евро, очакваме регулаторните и нормативни актове, които ще съдържат много от изискванията, на които трябва да отговорим“, заключи той.