Анита Янкова: Правилният анализ на данните на нашите клиенти е в основата както на по-ефективните продажби, така и на по-доброто управление на риска

FacebookTwitterLinkedInEmail

В София се проведе 15-а годишна Конференция за управление на риска, организирана от ICAP CRIF. Сред най-важните теми бяха ефектите от новите европейски регулации, тенденциите в управлението на риска, влиянието на ESG върху веригите на доставка в различни индустрии.

Анита Янкова, Началник отдел “Дигитална трансформация и анализ на представянето“ в сектор “Корпоративно банкиране“ на Пощенска банка, участва, съвместно с експерти от различни сектори, в дискусионния панел “Увеличаване стойността на клиентите в дигиталната ера”.

Участниците в панела споделиха разбирането, че едно от най-важните неща в съвременната бизнес среда е да се анализира правилно поведението на клиентите на база на наличните за тях данни. “Пощенска банка, като една от най-големите финансови институции в България, разполага с изключително много данни. Правилният анализ на тези данни е особено полезен както за увеличаване на продажбите чрез профилиране и създаване на персонализирани оферти, така и за управлението на кредитния риск, противодействие на измами, съблюдаване на все по-затягащите се регулации“, сподели Анита Янкова.

В дискусията беше засегната също и темата за изкуствения интелект като част от търговските операции. “Изкуственият интелект отдавна се използва в Пощенска банка. Още в 2019 г. създадохме първия банков чатбот EVA в помощ на клиентите при обединението с банка Пиреос. EVA се развива и самообучава ежедневно, като покрива комуникация по над 650 финансови теми, обясни тя.

Янкова акцентира, че AI предстои да има все по- важна роля и в управлението на кредитния риск, предотвратяването на измами, както и като инструмент, улесняващ спазването на регулациите. “Независимо от това, следва да не забравяме, че крайната отговорност остава в човешкия фактор, тъй като основата, на която се гради бизнеса на банките е доверието“, допълни тя.

На конференцията бяха коментирани също и най-новите тенденции при управлението на риска, възможностите и ограниченията в следствие на най-новите регулации във финансовата сфера, влиянието на ESG върху инвестиционния климат в региона, както и върху веригите на доставки на предприятия от различни сектори.