Ангел Матеев: Успешното използване на изкуствения интелект ще определи лидерите в банковия сектор

FacebookTwitterLinkedInEmail

 
Ангел Матеев, изпълнителен директор “Банкиране на дребно” и член на УС на Пощенска банка бе специален лектор на форума за иновации Innovation Explorer, който тази година бе под надслов “Екстремен свят”. Събитието, което се провежда за 11-и път, бе посетено от над 1000 души, които станаха свидетели на лекции, посветени на климатичните промени, изкуствения интелект, стартиращите компании, конкурентоспособността.
 
“Живеем в наистина екстремно бързо променящ се свят, така че съм напълно съгласен с мотото на конференцията. Само през последните няколко години станахме свидетели на събития, за които едва ли можехме да си помислим, че ще се случат. Минахме през пандемия, климатични промени, геополитически колизии и войни, видяхме светкавичния възход на изкуствения интелект“, посочи Ангел Матеев в началото на презентацията си. Той отбеляза, че изкуственият интелект има сериозно влияние върху множество индустрии и бизнеси.
 
“Конкретно за банковия сектор, успешното използване на изкуствения интелект ще направи разликата между победителите и губещите. Едно от последните проучвания на консултантската фирма “Макинзи” сочи, че допълнителната стойност на AI за индустрията се оценява на 200-340 милиарда долара годишно. Според същото проучване, банките и ритейлърите водят в инвестициите в изкуствен интелект, като се очаква ресурсите да се удвоят до 2027 г.“, обясни Матеев и допълни, че очакванията са правилното използване на технологиите да увеличи продуктивността до 30%.
 
Ангел Матеев изтъкна пред аудиторията, че „за да бъде успешен един бизнес не е достатъчно да бъде иновативен. Необходимо е да бъдем бързи, да се адаптираме и развиваме непрекъснато“.
 
Той посочи в лекцията си, че банките използват AI в много области от ежедневните процеси. Неговото прилагане е извънредно важно при обработка на големи обеми данни в реално време, както и при по-точно прогнозиране и прецизен контрол на риска.
 
“Особено ценен е при персонализирането на услугите за всеки конкретен клиент, както и при развитие на продуктови иновации“, разясни той.

“Изкуственият интелект не трябва да е самоцел, а инструмент за нейното постигане. За нас в Пощенска Банка целта винаги е била само една – щастливи и доволни клиенти, затова инвестираме в перфектната синергия между хора и технологии. Пример за тази синергия е нашата изцяло нова дигитална платформа за интернет и мобилно банкиране, изключително успешен проект, осъществен за рекордно краткото време от под 1 година. Новите дигитални канали са съчетание от модерни технологии, иновативен дизайн и функционалности“, акцентира той по време на участието си.
 
“Дигитализацията е пътешествие. В това пътуване, ние от Пощенска банка маркирахме редица иновации като първия банков чатбот EVA, която вече е обучена да отговаря на десетки хиляди въпроси, дигиталният портфейл One wallet, с услугата Smart POS превърнахме телефона в ПОС-терминал за удобство на търговците. И всичко това се случи само в последните три-четири години“, посочи той Ангел Матеев.
 
“Продължаваме успешното осъществяване на нашата дигитална стратегия и вярваме, че скоро на подобни конференции Пощенска банка ще бъде представяна като технологична компания с банков лиценз!“, заключи той под аплодисментите на залата.
 

PB_Forum_MC_3
 
PB_Forum_MC_1
 
PB_Forum_MC_4