Дигитализацията на банковите услуги, иновативните решения, които добавят стойност за клиентите, финансовата грамотност и предимствата, които AI дава на банките – това са част от темите, които дискутираха във финансовия видеокаст “ДЖОБни съвети“ изпълнителният директор с ресор Банкиране на дребно Ангел Матеев и водещият Самуил Огнянов. Основен фокус на разговора беше все по-сериозната тенденция към дигитализация на банковите услуги. “Мисля, че няма съмнение, че това е бъдещето“, посочи Ангел Матеев и даде пример с иновативната платформа за интернет и мобилно банкиране, която банката разработи и внедри за по-малко от година.
Новата услуга е изградена с фокус върху нуждите на клиентите, с подобрени процеси за потребителите и клиентско преживяване, постигнато чрез модерни технологии и дизайн на процеси, следващи съвременни тенденции. Платформата предлага по-лесно, по-сигурно и по-ефективно управление на финансите за всички потребители на услугата. Създаването на новата платформа е част от процес на трансформация, който ще позволи на потребителите да придобият пълен контрол върху финансите си чрез интелигентна автоматизация, персонализирани услуги и инструменти за вземане на решения в реално време.
Ангел Матеев посочи, че специално в Пощенска банка 94% от паричните преводи вече се извършват онлайн, като този процент непрекъснато расте. Той подчерта, че интересът на клиентите към дигиталните портфейли също е показателен за предпочитанието им към дигиталните услуги и посочи, че специално при мобилния портфейл на банката ONE wallet се отчита ръст от 60% на трансакциите през 2024 г. спрямо 2023 г.
“Основната ни цел е да предлагаме не просто услуга, а потребителско изживяване, което е лесно, удобно и бързо“, подчерта Матеев и посочи, че банковите клонове няма да изчезнат, а ще се трансформират в центрове за консултации за по-сложни финансови въпроси като инвестиции и кредити. Макар и дигитализацията да е основен фокус, Матеев обясни, че човешкото отношение и експертните съвети остават ключови за банковия сектор. Банковите експерти продължават да играят важна роля в предоставянето на консултации и анализи за пазара, което помага на клиентите да вземат информирани финансови решения.
По думите му “банките вече не се състезават само помежду си, но и с глобални финтех решения, което означава, че за да задържат клиентите си, те трябва постоянно да подобряват услугите и потребителското изживяване“.
Матеев подчерта и ролята на AI в банковата сфера, като посочи, че приложението му дава възможност за обработване на големи бази данни, а това специално в Пощенска банка е инструмент, който позволява изготвянето на специални оферти в изпълнение на стратегията на банката за суперперсонализирано клиентско обслужване и превръщането й в технологична компания с банков лиценз.
Цялото интервю с Ангел Матеев можете да чуете тук.