Ангел Матеев, началник Сектор “Банкиране на дребно” и Момчил Игнатов, началник отдел “Средни корпоративни клиенти” в управление “Корпоративно банкиране” представиха Пощенска банка на уебинара “Как банките си партнират с бизнеса в извънредна обстановка”. Събитието се състоя в партньорство с Endeavor Bulgaria, а сред регистриралите се участници имаше много изтъкнати експерти - икономисти, банкери, финансисти и предприемачи.
По време на дискусията двамата мениджъри представиха на вниманието на гостите детайлна презентация. Във фокуса й бяха както успешните мерки и решения, които финансовата институция предприе своевременно през последните няколко месеца, а така също програмите и продуктите, залегнали в основата на пазарното лидерство на Пощенска банка.
Ангел Матеев приветства многобройните участници в уебинара и заяви, че за Пощенска банка е удоволствие да бъде партньор с утвърдена организация като Endeavor Bulgaria. “Пощенска Банка е пазарен лидер и задава тенденциите в сектора, защото за нас винаги клиентът е на първо място. Гордеем се, че сме сред лидерите в банкирането на дребно с близо 4 млрд. лв. кредитен портфейл, както и че сме номер едно в издаването на кредитни карти “, заяви той.
В словото си Ангел Матеев акцентира върху стремежа на банката да осигурява отлично клиентско изживяване като развива модерна клонова мрежа от последно поколение, залага на бързо и сигурно интернет и мобилно банкиране, както и успешно развива иновативните центрове МОМЕНТО за потребителско кредитиране. “Да спестим време на клиентите си е от съществено значение за нас, защото така те ще могат да се съсредоточат върху развитието на бизнеса си”, заяви той пред предприемачите и гостите.
Ангел Матеев беше категоричен, че силният екип на Пощенска банката е в основата на постигнатите успехи, а тяхното измерение са присъдените международни награди, сред които “Най-добра банка в банкирането на дребно в България-2019” на Списание World Finance Magazine, както и Награда за иновация за електронното подписване E-signing в клоновата мрежа на банката и виртуалният чатбот EVA.
“Благодарение на електронния подпис над 60% от необходимата клиентска документация се обработва дигитално и така не само спестяваме време на клиентите си, но и като отговорна институция спасяваме стотици дръвчета. Първият на пазара банков чатбот EVA оказа безценна помощ през изминалата година в процеса на придобиване на Банка Пиреос България”, изтъкна още той.
В презентацията си банкерът открои като един от водещите моменти през изминалите месеци на извънредна обстановка развитието на виртуален хъб, благодарение на който индивидуалните и корпоративни клиенти електронно и дистанционно кандидатстват за различни продукти на банката. “С кампанията Bank@Home насърчихме потребителите да останат у дома и да използват вече изградените дигитални канали на банката, за да може да са защитени както те, така и служителите ни”, допълни Ангел Матеев.
От своя страна Момчил Игнатов посочи, че в условията на извънредна обстановка в изключително кратки срокове всички структури на Пощенска банка са успели да трансформират изцяло дейността си спрямо създадената ситуация. “Това ни позволи да реализираме серия от мерки в подкрепа на своите бизнес клиенти като вас, като наред с това активно работим да се включим в антикризисните програми, създадени от българското правителство”, изтъкна той.
В своята презентация той насочи вниманието на участниците върху подписаното преди броени седмици споразумение между Пощенска банка и Националния гаранционен фонд, целящо да подпомогне микро, малки и средни предприятия при облекчени условия за финансиране. “Благодарение на него компаниите ще могат да се възползват от инвестиционни и оборотни кредити с допълнително обезпечение от фонда, което им носи по-ниски изисквания за обезпечения и отстъпки от регулярните лихвени нива. Дружествата ще имат възможността да получат гаранции, издадени от Националния гаранционен фонд в размер на до 50% от стойността на кредита, като част от необходимото обезпечение”, заяви Момчил Игнатов. Според него, така ще бъде улеснен достъпът до финансиране на бизнес клиенти, които не разполагат с нужните активи за обезпечение на банковия си кредит.
В Пощенска банка имаме изградена мрежа от над 20 специализирани центъра “Банкиране малък бизнес”. В тях експертите ни са готови да предоставят индивидуални консултации за избор на най-подходящ банков продукт, да окажат съдействие в процеса от кандидатстването до усвояването на кредита, както и да ви информират за всички детайли по предлаганите кредити”, обърна се към участниците Момчил Игнатов. Освен това, допълни той, разполагаме с 12 Бизнес Центъра “Корпоративно банкиране”, насочени към управлението на отношенията с компании с нетни приходи от продажби над 3 млн. лв.
Виртуалният форум генерира много висока посещаемост за времето на провеждането си и породи дискусия, по време на която двамата представители на Пощенска банка отговориха на редица въпроси. Те се обединиха около мнението, че банковата система функционира на високи обороти и насърчиха предприемачите да кандидатстват в Пощенска банка със свои бизнес проекти, които ще бъдат разгледани с необходимото внимание и експертна оценка.