Девин АД и Пощенска банка подписаха договор за маркет-мейкинг

FacebookTwitterLinkedInEmail

“Девин” АД и Пощенска банка подписаха договор за маркет-мейкинг

Новата услуга се предлага за пръв път от Пощенска банка и гарантира ликвидност на акциите на Девин

29 август 2008г.

“Осъществяването на маркет-мейкинг е важен елемент от нашата политика по отношение на инвеститорската общност и борсата и цели да гарантира стабилна ликвидност на акциите на “Девин” АД”, коментира Цветан Лъжански, главен изпълнителен директор на “Девин” АД. Висшият мениджмънт на дружеството обяви плановете си за маркет-мейкинг на среща с инвеститори през февруари тази година. Така към настоящия момент “Девин” АД се превръща в единствената компания на БФБ – София, която има маркет-мейкър.

“Компаниите с висока ликвидност традиционно и особено в днешния икономическия климат представляват голям интерес за институционалните инвеститори и за инвеститори, за които ликвидността и стабилната цена са водещи при взимане на решение”, заяви Асен Ягодин, изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на Пощенска банка. “Фактът, че Пощенска банка е първата банка в България, която предлага тази услуга, е израз на нашето желание постоянно да обогатяваме набора си от услуги и продукти, с които да предлагаме модерни финансови решения на нашите клиенти.”

Mаркет-мейкингът е сравнително нова и непозната услуга за нашия пазар. Той е привлeкателен за инвеститорите благодарение на основната си функция да осигурява ликвидност и стабилност на цената на акциите на емитента. Маркет-мейкърът е борсов член или участник в търговията на неофициален пазар, който поема задължението да поддържа определена ликвидност за емисия акции или облигации, приети за търговия на Борсата, чрез поддържане на котировки на базата на договорни отношения с техния емитент. Маркет-мейкингът е познат и на другите финансови пазари като например валутни, при договорите за разлика и други. Пощенска банка е първата банка, предлагаща тази услуга на българския пазар.