Споделяйки визията за развитие на изкуствения интелект и насърчаване на дигиталните умения в България, Пощенска банка е ексклузивен партньор на най-новия образователен бранд на СофтУни – SoftUni AI. Той е създаден с фокус върху практическите приложения на изкуствения интелект (Artificial Intelligence, AI), а мисията на програмата е да помогне на все повече хора да придобият нови умения и да повишат квалификацията си, възползвайки се от възможностите, които AI инструментите предлагат. Чрез сътрудничеството си със SoftUni AI, Пощенска банка планира не само да подпомага обучението в областта, но и да укрепва връзката между бизнеса и образованието. Със своята иновативност и ангажираност към бъдещето на технологиите, банката дава своя принос за създаването на устойчива и конкурентоспособна икономика, в която дигиталните умения и изкуственият интелект играят ключова роля.
SoftUni AI се ражда в отговор на все по-убедителното навлизане на изкуствения интелект (AI) в професионалния и личния живот на хората и е продиктувана от необходимостта за съвременна образователна платформа с практическа насоченост. Според последни статистики близо 96% от работодателите посочват AI уменията като предимство през 2024 г. Чрез заложените обучения в SoftUni AI всеки има възможност да увеличи своята продуктивност и ефективност, а курсовете са подготвени така, че участниците да си осигурят конкурентни умения и да не изостават от динамиката и промените, независимо от тяхната предходна подготовка и текуща сфера на реализация. Благодарение на интерактивни уроци, практически задачи и подкрепа от водещи експерти, програмата е предназначена да помага на учащите още да се позиционират и като ключови играчи в технологичната трансформация на обществото. След преминаване на обучение в програмата на SoftUni AI желаещите ще са овладели работата с най-актуалните AI инструменти и ще са получили знания от лектори-практици с доказан опит и отлична експертиза, като по време на обучението освен достъп до ментор и общност за обмен на практика и идеи, те ще получат след завършването си сертификати, издадени от СофтУни и държавно признати „Удостоверения за професионално обучение“, както и приложения, валидни на територията на целия Европейски съюз.
“В Пощенска банка целим всяка една иновация да носи добавена стойност и да бъде в полза на потребителите, затова инвестираме изключителни ресурси и средства с цел, от една страна, да доставим бързо високотехнологичните решения на пазара, а от друга – те да бъдат работещи и да носят значителна полза на нашите клиенти и партньори. Смятаме, че съвременните технологии, особено изкуственият интелект, са основополагащи за бъдещето на бизнеса и обществото като цяло. Освен че държим на безупречно качество и ефективност в работата си, нашата мащабна КСО политика винаги е ориентирана към това да предизвиква позитивни промени в обществото. Вярваме, че чрез партньорството ни със SoftUni AI заедно ще допринесем за изграждането на нови професионални умения, с които всеки да може да открие нови кариерни възможности. В същото време ще подкрепим и развитието на иновациите в България, като покажем по-широкото приложение на изкуствения интелект в различни сектори на икономиката“, коментират от Пощенска банка.
Стратегическото партньорство между Пощенска банка и СофтУни стартира още през 2018 г. и има за цел да свърже образованието с IT и дигиталния бизнес в България. По този начин предоставя на младите специалисти възможност за реален професионален опит в индустрията. Двете институции също така споделят обща визия за бъдещето, насочена към развитие и внедряване на иновации, базирани на изкуствен интелект (AI), което още веднъж затвърждава значението на настоящото им сътрудничество и ангажимента им за повишаване на уменията по темата.
“Ние от СофтУни вярваме, че е наша мисия да помогнем на българите да се адаптират към новото време, в което живеем, и да изградят устойчиви и конкурентни умения, които не могат да бъдат заменени от машините. С тази цел създадохме революционен по своята същност образователен проект в областта на изкуствения интелект – SoftUni AI, насочен и подходящ и за нетехнически специалисти, хора без опит в сферата. Радваме се, че ексклузивен партньор на програмата е Пощенска банка, с която заедно създаваме пътя към дигиталното бъдеще“, коментират от СофтУни.
Пощенска банка, като новатор в дигитализацията на банковите услуги, непрекъснато демонстрира своето лидерство в прилагането на най-съвременните технологии в сектора, въвеждайки редица иновации, улесняващи клиентите ѝ, предоставяйки им отлично изживяване и максимално удовлетворение. Освен отличителния клиентски ориентиран подход на институцията, банката се съсредоточава и върху изживяването на новите таланти, които привлича чрез иновативни подходи в екипа си. С обявяването на ежегодната си стажантска програма през тази година Пощенска банка внедри иновативни AI инструменти на кариерния си сайт, с които модернизира и улесни процеса на кандидатстване за работа и стаж. “AI Story Builder“, „AI CV Assistant“ и “AI Interview Trainer“ са част от интегрираната система от технологични HR решения с фокус върху геймификацията и персонализираното преживяване на бъдещите служители, като демонстрират грижата на банката като топ работодател към кандидатите и новаторството, с което подобрява общата работна среда.
Финансовата институция се отличава със своята многопластова политика за корпоративна социална отговорност и през годините реализира и подкрепя множество разнообразни проекти, насочени към устойчивото развитие и подобряването на качеството на живот в страната. Банката инвестира ресурси, време и средства в четири основни области – образование, опазване на околната среда, спорт и корпоративно дарителство.
Повече информация за партньорството на Пощенска банка и СофтУни, както и за мащабната социално отговорна политика на финансовата институция, нейните цел, визия, ценности и възможности, които предлага като топ работодател, може да бъде открита на www.postbank.bg и www.careers.postbank.bg.