Румен Радушев: „Промяната има начало, но няма край.“

FacebookTwitterLinkedInGoogle+Email

Снимка: B2B Media

Решенията от вчера не са отговорите на утрешните предизвикателства. Това обяви като водещ лектор Румен Радушев, ръководител на “Индивидуално банкиране и алтернативни канали” в Пощенска банка на  Международния форум NEXT DIFI 2017, организиран от b2b Media.

„Промяната, която настъпва, означава, че нещо ново се случва във всекидневието, в банкирането, във всичко. Предизвикателството на дигитализацията е новото нормално и то изисква постоянни иновации. Да погледнеш напред в бъдещето и да го предвидиш. Това се налага и на традиционните играчи във финансовия сектор, ако искат да останат актуални и в бъдеще.“ Радушев отчете, че новото поколение е различно. Според цитирани от Радушев данни 71% от милениалите твърдят, че предпочитат да посетят зъболекаря си, вместо да слушат какво говори техния банкер. Една трета от младите смятат, че до 5 години няма да се нуждаят от банките изобщо. Всеки трети пък е готов да сменя обслужващата го финансова институция на всеки 90 дни. Един от най-съществените въпроси пред банките днес е: Твърде големи ли са, за да се променят и да се съобразяват с новите реалности? Пред основните финансови играчи е поставен въпросът: Ще възприемат ли промяната или техните клиенти ще ги сменят?

„Някои от най-големите американски банки например имат иновативна стратегия – за да отговорят на изискванията на своите клиенти постепенно се превръщат в софтуерни компании. Традиционните банки са длъжни да се преобразят в дигитални институции. Вярвате или не в Голдман сакс имат повече наети програмисти в момента от Фейсбук. Конкуренцията в сектора на финансите обаче става все по-ожесточена, тъй като там навлизат играчи като Apple, Facebook, Google, Amazon, Samsung, които предлагат финансови услуги и продукти на своите потребители“, припомни Радушев. Светът е различен и България не е изключение, въпреки, че у нас все още 95% от плащанията са в кеш. Все пак нагласите се променят, а клиентите търсят отношение. Пощенска банка е възприела подход на предлагане на индивидуални оферти и благодарение на този подход отчита ръст както на доволните си потребители, така и на продажбите си, допълни още той.